några väl valda ord om stickade plagg


F.v: Min inflyttningspresent till mig själv, jag, och en latte gjort med min nyinköpta mjölkskummare och en redig bryggning i presskanna.

Jag har köpt mycket fint idag. Tallriksunderlägg i tyg, fina vita trägalgar, lila plastbehållare till köket, mjölkskummare och kanske viktigast av allt; en mikrovågsugn. Planen är att köpa plastvänlig färg och måla utsidan på mikron i rött och göra massa crazy flower-power mönster på... ska nog kolla upp brandrisken med det först dock. EHEH..

Anyway, jag har några visdomsord för dagen till eder:

Det är en myt att stickat är så jävla gosigt som alla vill få det till. Det sticks som i ni helsike, och är man inomhus så blir man alldeles obehagligt varm, är man utomhus blåser vinden igenom de stora hålen och tar man då över en jacka så svettas man istället. DET ÄR BARA SÅ SATANS OPRAKTISKT.
Alltså har jag nu en reminder till mig själv att inte köpa stickade saker till mig själv, det är bara lurendrejeri.

Fuck stickat! Fuck the system!
Nu må jeg plugge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback