mot göteborg och power shift


powershiftsweden.org

Nu kan det ju tänkas att det hade varit vettigt utav mig att skriva om detta tidigare, men jag är så virrig så vem är förvånad?

Nu om ett par timmar åker jag iväg mot Göteborg där det redan nu pågår en temahelg på tre dagar. Tanken är att samla ungdomar till engagemang om klimatet; vi behöver 100% förnybar energi, till exempel, och då måste vi visa det för politkerna. Så det är helt enkelt en briljant sammansatt helg med föreläsningar, workshops och i allmänhet god sammanhållning mellan människor som delar en dröm som ska bli verklighet.

Jag ska spendera hela lördagen på plats, sen måste jag tyvärr tillbaks för studier, men någonting som gör mig extra stolt och angelägen att åka iväg nu är förstås att min käre vän Carro har gjort ett enormt arbete med att göra Power Shift möjligt här i Sverige. Ni anar inte som hon har slitit, och jag måste självklart dit och se hennes mästerverk.

Så Götet, här kommer jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback