jag börjar komma tillbaks



Inatt sov jag tolv timmar, jag har laddat upp med mackor, termos fylld med varmvatten och tepåsar. Och nu ska jag fanimig sitta här på biblioteket tills klockan 22 ikväll, stängning. Målet är att läsa så mycket jag bara kan idag, ons och tors så att min helg i Stockholm kan vara så pluggbefriad som möjligt.

När jag bläddrar ner till mitt lite hysteriska blogginlägg om miljön här nedanför (som jag dock står fast vid fullt ut) så känns det faktiskt betryggande. Att jag har energi och orken att känna engagemanget dels genom frustration med också hopp och inspiration, samtidigt som jag studerar, samtidigt som jag flyttar hemifrån och långt bort för första gången och samtidigt som jag har börjat få igång mitt skrivande igen. Det är ett väldigt positivt tecken på att jag har börjat återhämta mig ifrån de senaste två åren som har varit otroligt tuffa i perioder. Jag har verkligen varit skör, och det har jag inte trivts med alls. Nu känner jag mig redo att ha fler bollar i luften än förut.

Dags att göra det redigaste jag möjligen kan av det jag har, och av det jag är.

Kommentarer
Brush säger:

Go Brush, go go go! Du är bäst! <3

2011-10-11 | 23:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback