vaktmästarn och jag

Det började inte så bra mellan mig och vaktmästaren som är anställd av hyresvärden. Vår relation blev brusten samma dag som elen gick här hemma på en söndag, och jag knackade på hemma hos honom eftersom att elskåpet inte gick att öppna och både kyl och frys hade slutat fungera. Han blev inte glad att jag knackade på hos honom en söndag, kan man säga.

Idag skulle herrn komma hit och kika på lite fel i lägenheten. Det hela var märkligt. "Jasså det är du", sa han när jag öppnade. "Jajjemen" sa jag med ett så snällt leende som möjligt. Sedan började the round tour här i min etta. Han tyckte jag hade höga krav. Jag kallade honom för jävel. "Passa dig" sa han skrattandes. Sedan samtalade vi lite om livet, han och jag. Och om att bo här, vilket återigen ledde konversationen till att jag har höga krav. Jag sa att jag ville pimpa min lägenhet. Han sa att han personligen skulle hjälpa mig om mina grannar fortsatte väsnas.

Jag tror tamejfan att vi är på rätt bana igen.


Kommentarer
Brush säger:

LIKE !!

2011-11-17 | 12:54:35
elin säger:

Du kan charma precis alla :D

2011-11-17 | 16:08:20
Bloggadress: http://dissolve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback