nu när det är klimatmöte i Durban

Till er som inte "orkar bry er" om den globala uppvärmningen.

Lite trevlig kvällsläsning!
En liten idé om kanske resa alla själviska arslen ur vagnen och lufta dem lite.
Eller jag menar, vad ska vi med naturen till. Det var inget. Vi struntar i den. Vi kan spara pengar istället så vi kan shoppa lite! Och sen om trettio år så ska vi se vad vi säger om det fortsätter såhär.

JIPPI!

(Just nu är jag på det där humöret ni vet, när man vill slänga ut TV:n genom fönstret, skrika, säga "varför ser ni inte vad som händer?!", ta en tyst minut för nån art som precis har dött ut, skita i vad alla andra tycker och bara dra och göra någonting jävligt vettigt).

Kommentarer
Anonym säger:

Men hallå, då lever ju inte vi ändå... :P



Men jag har tänkt på det där "naturligt". Att det inte är natuurligt att temperaturen ökar, att arter dör och all miljöförstöring. Ja, det är vårt fel och det är ju jävligt synd om alla arter dör och sådär. Fast det har ju säkert hänt innan. Typ dinosaurierna dog för att klimatet förändrades. Jo jag vet att vi snabbar på det hela rätt rejält men...vi kom ju också till av naturen, alltså är det vi gör lika naturligt som att kossorna också bidrar med metangas? Bara att naturen har kommit till en punkt där något i den(vi) gjort att saker och ting tagit en ny/snabbare vänding. Det är säkert några arter som överlever "katastrofen" vi är på väg mot och så bildas det en ny flora och fauna om några biljarder år.....men tid är ju relativt och ganska svårt att begripa sig på egentligen. finns ju ingen som kan sörja att jorden är död sålänge den är det liksom. sååå..är det inte också själviskt att tänka på miljön då, att rädda den bara för att just vi ska få leva kvar?

2011-12-01 | 00:16:35
Anonym säger:

Okej... jag vet nog inte helt vad jag menade med det för världen är ju faktiskt helt fantastisk. Det kan man ju bli övertygad om bara man kollar på ett enda naturprogram. Så det jag ifrågasatte precis var nog mest meningen med livet. Finns ingen mening gör det ju liksom inget om allt dör. Meningen är kanske att om det kommer utomjordingar så ska de inte bara hitta en tom plats utan tänka "fyfan vilket coolt ställe!" :P Haha, förlåt att jag skriver ner allt bråte som flyter runt i min hjärna och tvingar dig läsa...orkar inte skriva tenta...

2011-12-01 | 00:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback