Annikas theme of dday; löööv

Idag på jobbet berättade min workpal' in crime om en ståuppkomiker som hade fått orden "go suck a bag of dicks" ropade efter sig i trafiken. Då undrade han hur detta skulle ske rent praktiskt, skulle man suga själva påsen eller each dick individually?

Det är frågor utav det här slaget som med tröga lattehjärnor diskuteras framåt slutet utav en arbetsdag som egentligen inte är lång utan snarare bara inte särskilt upptagen.

Meen detta var inte alls det som skulle stå skrivet egentligen. Hoppas inte att ni är pryda i alla fall, konstanteras kan att jag inte är det. Var på humöret att skriva vackert om världens ämne; kärlek (fast man kanske kan suck a bag of dicks kärleksfullt också, men det är nog inte värt att diskutera). Eftersom att jag i min närhet har både nykära och bara allmänt superkära vänner, och eftersom att jag ramlar in på inlägg om ämnet på var och varannan genomögnade blogg så blir jag påmind om detta ständigt aktuella ämne ofta.

Vad vill vi ha ut av kärlek?

Jag klurar på vad jag tycker är bäst med det. Och nu snackar jag inte om känslor för vänner, jag snackar amorösa känslostormar här. Att se en person och antingen vilja bli halvt ihjälkramad och vilja höra varenda liten meningslös detalj om personens vardag utan att känna sig det minsta uttråkad. Ett utbrett leende i ens riktning sätter igång små sprätt av glädjetjut i bröstkorgen, och en komplimang kan kännas så ända in i magen att minnesbanken blir överfull av alla kopior av just det ögonblicket som läggs på lager.

En hand i min och inga bekymmer vill existera.
Där är den, tryggheten.

Jag totalnär mig på trygghet. När jag känner mig helt trygg så får jag också fokusera på nuet, och det gör kärleken desto enklare, starkare. Och för att kunna känna tryggheten måste jag lita på en person. Och att lita på någon är svårare än att älska.

Perfekt kärlek har alltså några absolut nödvändiga ingredienser i min värld. Trygghet, tillit och att rätt och slätt älska en annan.

Speaking of sucking bags of dick, that is.
Imorgon diskuterar vi någonting annat spännande, I'm sure of it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback