nu äre gjort

Nionde maj.

Solen lyser sig vit i ögonvrån för att ljuset är så starkt. På gräset har jag legat nyjoggad och inte tänkt på någonting särskilt under en längre stund. Så det är med rensat huvud jag möter upp Bella, och i rensade huvuden dyker det lätt upp idéer.

Vi står vid vattnet, på en brygga.
Är det inte meningen att man ska hoppa i då, så säg?

Av med kläderna, i med oss. Årets första dopp klarades av i Sverige i början utav Maj, och tro mig; det är en bedrift för en person som växt upp i Bohuslänska skärgården och ändå inte lärt sig att bada i svenskt vatten.

Gilla livet! Speciellt när vattnet faktiskt inte känts så kallt som man trott, och när man kommer på sig själv med att bada topless brevid ett populärt joggingspår och bara tycka att det hela är roligt.

Ledig imorgon. Har ingenting emot jobbet alls men att sova ut behövs baadly. Har skypedate med min danskeman Lasse att se fram emot, och sedan ska det bokas detajer till Irlandresan. Åker om 11 dagar. Underbart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback