en som inte finnes mer



Det mest relevanta är inte bristen på kontakten med en person under en viss period, utan att man en gång hade kontakt. Och därmed har man hållit fast i bilder utav varandra, likt mentala slideshows. En sekund eller i flera timmar kan de sträcka sig. Med hintar om en röst, utav rörelser typiska för den man minnes. 

Jag minns dig, min gammelfarbror. Jag minns dig och jag ser framför mig gåsmiddagar med långa rader utav släktingar, rum som är inredda med färger av en tid då jag inte fanns. Jag ser dig i dina glasögon som inte riktigt la lock på det busiga i blicken, det där som finns i din sida av släkten.

Nu har du upphört stega med oss.
Du såg årstiderna byta form medan det dök upp färg på tv-skärmar världen över. Du satt säkert i bilen med farfar då han lyfte biltelefonen och ringde in ett samtal vars enda sätt att nå fram var att skickas ut som radiosändning. Och när jag föddes hade du hunnit med så otroligt mycket mer än vad jag har nu under mina år i livet.

I dina ögon har vi förevigats, och jag hoppas att du i själ tog med bilderna utav de som stod dig närmast. Att du i bland spelar upp dem för dig själv.

Vila i Frid, Franz. Frasse. Vi tar hand om din bror åt dig.

Kommentarer
elin säger:

Fint.

2011-03-07 | 23:17:33
Bloggadress: http://dissolve.blogg.se/
ange säger:

grym blogg =)

2011-03-09 | 11:56:44
Bloggadress: http://lillajagange.blogg.se/
Linn säger:

Du skriver som ingen annan Annika. Och världens finaste bild, så gripande!

2011-03-09 | 19:12:07
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback