ordlek

Meddelande till samtliga av Sveriges Nöjesjournalister:

Om ni intervjuar exempelvis.. pja låt oss helt slumpartad säga artisten September. Och ni vill lägga en rubrik. Undvik då ordvitsar som "Det våras för september" och "Våren börjar med September".

Alltså, okej, jag vet. Det fullkomligen kliar i fingrarna på er när ni får uppdraget. Ni vet att det ska prydas ett omslag med stora svarta bokstäver som just ni har knapprat fram. Och ni vet att det är ju så tacksamt att leka lite med ord, att ha glimten i ögat.

Men det är helt enkelt inte skojsigt. Tänk er att någon skulle skriva en rubik om min blogg som löd ungefär "Hon fiskar inte efter uppmärksamheten". Typ så skojsigt blir det!

Fast jag gillar er ändå.
Peace.

Kommentarer
Linn säger:

Den fiffigaste rubriken jag nånsin läst är "Helenas klackar segrar över Zlatans". Artikeln handlade då alltså som att Helena Seger, Zlatans fru, köper skor som är dyrare än de fancy skor som Zlatan klackar fotbollar i. Förstå lyckan när den journalisten kom på den!

2011-03-09 | 19:14:46
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/
Annika säger:

Wow. Ett stolt ögonblik i journalistiken!

2011-03-09 | 19:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback