my balinese





Det håller på att bli ett riktigt turisthak.
Men i mitt hjärta är Bali alltid de grönaste av blad, de tätaste blombuskarna, de mysigaste risfälten och den mest fantastiska känslan. De godaste färska smoothiesarna, pannkakor på verandan och en himmel som lägger det mest perfekta ljuset på omgivningarna.

Bali för mig är natur, färger och mönster.
Ön är ju mycket mer än så, egentligen. Den är korrupt, exploaterad. Vet inte hur länge allt detta jag kunnat njuta av kommer att bevaras njutbart - och jag vet inte hur längesedan det var befolkningen i vissa områden kunde leva i frid och fröjd. En tid var säkert staden Kuta hemtrevlig för många - idag är den en fullkomlig kaos av skabbiga hostels, fester, billig sprit och turistbutiker. Mitt älskade Ubud i mitten utav landet kanske är nästa att falla offer för samma sak.

Så jag önskar att jag kunde få åka tillbaks utan att för den delen behöva bidra till en negativ utveckling. Jag saknar Bali.

Kommentarer
Jenny - Blogg om Vardag, Foto & Mer säger:

Allt bra idag? :-)

2011-03-09 | 15:10:30
Bloggadress: http://jennykarolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback