times are chaaanging

Jag skulle kunna sitta vid TV:n. Fortsätta mitt kringflackande på Internet... Läsa en bok. Laga mat. Slå på en film.

Men jag vill inte.
Att vara hemma i huset är inte särskilt konstigt efter avbrottet men det är heller inte speciellt spännande. Jag sitter här i brist på annat och för att jag åtminstone har min kära musiklista att bläddra i.  

Att möta upp med vänner har varit kärnan i min hemkomst och det njuter jag verkligen utav, men detta hemmaliv där jag mest fördriver tid måste jag nog ta och utveckla snaras för det är något så grymt ostimulerande. Vill ut och göra spontana dumheter! Eller åtminstone trevligheter. Ikväll är jag mörbultad efter typ fyra timmar sömn följt utav en tidig morgon och en aktiv dag och lär ju därför inte uträtta några stordåd.. men det känns skönt att alla övriga dagar denna vecka är fyllda med olika aktiviteter annars vet jag inte vad för påhitt jag skulle få för mig att uträtta. Jag är seriöst uppe i mitt huvud med halvfärdiga idéer som väntar på att bli hela. 

Kommer väl ihåg hur livlig och inspirerad jag var på Bali för några veckor sedan. Det ska tas till vara på! Energi till resten av vintern. Och varför inte resten av allt, egentligen, nu när jag tänker på det?

Nu har jag en riktigt go magkänsla, som den man får när man är exalterad inför någonting särskilt. Och min kropp vill liksom skutta lite för att mitt huvud leverar impulser som jag kanske inte kommer göra något utav, men som åtminstone glädjer.

Oh om jag haft några slantar skulle jag tagit några extra dagar söderut.

Men eh, hemma var det ja!
Dags att lämna datorn.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback