djupa, djupa andetag

När jag blir stressad, bara genom att ha mycket att göra, så får jag sömnproblem. Så dagstid är jag trött mest hela tiden, prestationsförmågan sänks och jag studerar mycket långsamt.

Mycket långsamt.
Dessutom så triggar stress många andra känslor i mig som är mer svårstyrda.
Ett antal gånger, för flertaligt för mig för att komma ihåg, har jag önskat att jag vore bara lite annorlunda. Inte såhär ständigt oroad. Jag blir så rädd när jag känner såhär eftersom att jag inte vill backa, och riskera fastna i en ond cirkel där jag motarbetar mig själv mest hela tiden.

Och det kräver så djupa, djupa andetag.
Ibland känner jag mig som en unge som ska lära sig gå på nytt var och varannan vecka. Så känner jag inför att tackla samhället i allmänhet, för att dra det hela lite till sin spets.

Ser fram emot att avsluta lite grejor och varva ner i en skön säng. Kanske får jag somna snabbt för att jag är så trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback