a year ago





För ett år sedan så blev jag lägligt nog medbjuden på en ekologi-kurs i Taiwan. Detta eftersom att bonden som jag jobbade för värnade mycket om naturen och ville lära sig så mycket som möjligt om biologiska ting. Fint så. Jag skulle få följa med till en jättestor gård utanför staden, och såg fram emot dagen.

Det vara bara en, endaste liten sak jag inte tänkte på. Kursen var givetvis på Taiwanesiska.
Jag förstod ingenting. Där var en salig blandning folk, varav en bedårande herre med hippiekläder och ett vildvuxet skägg, men att observera dessa människor vart lite långtradigt redan efter första halvtimmen. Och ja, vi var ju där hela dagen.

Fantastiskt var dock att vi såg en ovanlig fågel med alldeles lysande helgul fjäderskrud.
Man ska vara glad för det fantastiska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback