bloggat ur sänghalmen!!11!



Sitter här och söker kurslitteratur, skaffar studenkonton och låtsas att jag fattar vad jag håller på med! Detta gör jag ifrån sängen som om jag vore en lyxhustru som inväntar frukostbricka any minute now. Men det kommer ingen jävla bricka, så jag måste laga min frulle helt själv, men vi inväntar med den dramatiken tills jag åtminstone har nyktrat, förlåt vaknat, till ordentligt.

Nu är det såhär att folk frågar mig
" MEN GUD ANNIKA, MIN IDOL, Vad är det egentligen du ska läsa?"
Och jag bara tiltar mitt huvud i en ödmjuk vinkel, ler varmt som endast en moderlig figur skulle göra, och svarar "gode vän, jag ska läsa en global linje. Jag ska bli en Internationell samhällsvetare och en dag, en dag ska jag rädda den här världen ur ondo"

Och folket applåderar.
När folk frågar "Men, Annika, du allsmäktige, varför småland?"
Då svarar jag "blott ett storstadshjärta kan trängas ur sitt skal, blott en själ skall finna ro, i en stad där trafik vilar och nattklubbar aldrig stänger efter ett"

Vaddå uppblåst?
Okej, gameface on. Vad ska jag läsa egentligen då?

First things first:
Min första kurs som kräver bara ca 18 000 böcker är Global Issues I. Där läser man perspektiv på globalisering, demokratisering i världen, internationell rätt, och världsekonomins omvandling på engelska och på en överblickande invå.


Så nu ska jag finslipa hjärnan, språkbanken och framförallt min förmåga att fokusera eftersom att jag ibland misstänker mig själv inneha någon slags bokstavskombination eller alternativt en femårings kapacitet att koncentrera mig.

Tisdag, jag är ledig och viktig, god morgon!


Kommentarer
Bella säger:

HEJA HEJA!!

2011-08-16 | 13:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback