to sum it up

Första arbetsveckan har gått fort och varit full utav galgar, hyllplan och kaffestunder med de nya arbetskamraterna. Jag har liksom fått känna in vibbarna på ett sätt som varit enormt behagligt nu när jag fått hjälpa till i hela butiken.

På måndag börjar spänningen för min hörna i butiken! Jag är riktigt taggad inför butiksöppningen på torsdag men det finns massor att lära sig dessförinnan, egentligen i princip allting relaterat till hur cafét ska skötas. På onsdag ska jag ha snurr på kaffemaskin och kvarn för då ska massor av folk från Stadsmissionen komma och då ska det erbjudas briljant kaffe a la Annika. Och så måste det planeras hur produkterna ska exponeras, hur fikan ska läggas fram och prissättas, hur rutinerna ska se ut, hur möblerna ska stå.. Och en god idé kan ju vara att lära sig kassasystemet också.

Och städa. Ska fan kunna spegla mig i den där kassadisken när vi öppnar dörrarna för de allra första kunderna. Thing is, det blir intensivt den kommande veckan. Blir övertid och helg. Men den här helgen är jag ledig!

Skrämmande lite planer har jag ändå.
Hm. Point med detta är; Jag trivs på nya jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback