jupp

Livet är gott.

I sommar blir det nog mest kreativa eller sköna bilder i den här bloggen.
Jag har kanske inte tappat orden - men jag finner sällan tid att slå mig ned med dem och göra dem flytande. Ni vet. Jag är för upptagen med att ränna runt med nya, gamla, kära, roliga och underliga bekantskaper.

Livet. Livet får vara gott. Man kan dricka fanta och rosé med människor man bara har känt i en knapp månad på baksidan av ett höghus i en förort och känna sig helt trygg i sin långklänning som släpar i märken så fort man tar ett snesteg. Man kan låta internskämt flyta ut i hysteri med någon som man undrar varför man inte lärt känna tidigare.

Man kan se sig själv bemöta flodvågoroch upptäcka att man ler och tänker att det är helt okej att bara ta det för vad det är.

Idag är jag tre meter längre än igår när jag vaknade, och när jag vaknade igår kände jag mig ändå rätt ståtlig. Tolka hur ni vill, för all del.

Solen skiner och jag ska till jobbet, och tro det eller ej, men tro på det helst; jag ser fram emot det med stor entusiasm. Jag bara vet att vi kommer skratta ihop idag, timmar ut, och att när jag går hem sedan kommer jag veta att det blir lika trevligt imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback