"Åh, en hippie". och lite tankar om livet och lyckan.

Solen har lyst lite på mig, mitt hår doftar lite som pepparkaka, mina gamla arbetskamrater var mysiga att träffa igen och igår så hade jag en riktig gemytlig afton med grannar som jag inte har hängt med på många år. Jag var som syskon med deras barn och det var schysst att catch up. Tänk att vuxna kan vara så roliga att umgås med en fredag.

Jag har i alla fall tänkt väldigt mycket på sistone eftersom att jag, säkert inte till skillnad från de flesta, känner mig som en riktigt förvirrad själ. Eller vad det nu är vi har/är som kan liknas vid en själ.


Och det är alltid överanalyserandet som genererar i detta. Att varenda situation på något vis maler sig igenom huvudet mitt som på ett löpband. Tänker att det är så lätt att inbilla sig saker. Och att bry sig om sådant som faktiskt inte behöver läggas energi på.

Det är egentligen helt otroligt att jag anstränger mig för att må bra, när jag egentligen behöver sluta antränga mig för att må som bäst. Just go with the flow. Vara i nuet. Chilla. Som idag, jag har bara gått några oviktiga ärenden egentligen och fått kommentaren "Åh, en hippie" ifrån ett litet skinhead med en systembolagetpåse, en dag som inte går till historien än sålänge, men jag känner mig så väldigt glad ändå. Framtiden ser ljus ut men detta nu tycks jag ständigt ha svårt att ta till mig.

Nyckeln till lycka = nuet?
Kanske. Om man har bra förutsättningar.

FUCKING COME ON NU säger jag till mig själv den här blåsiga lördagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback