en anekdot ur min moders liv

Min käre mor har varit hemma och sjuk ett par dagar. Detta till trots begav hon sig ner till affären och tänkte köpa lite vindruvor till min syster, givmild som hon ju är, och ett litet drama inträffar. Vindruvsförpackningarna har placerats olyckligt. Vid blotta vidrörelsen så välter förpackningar hej vilt. Någonting som är väldigt typiskt för kvinnor på min mammas sida utav släkten är en närliggande hysteri, som enkelt kan kickas igång av ganska obetydliga händelser. Så där hon stod med vindruvor flyendes om sig börjar hon ropa "hallå, hjälp, kan någon hjälpa till här? Allting välter!". 

Självklart, då vi bor i Sverige, så hjälper ingen till. Men ett äldre par står och tittar på med en härligt hjärndöd charm i ansiktsuttrycken. Min mammas vrede får fortsatt stiga tills en ung tjej kommer fram och undrar om hon behöver hjälp. Det är då min mamma inte enbart tar emot denna hjälp, utan också passar på att säga högt och klart:

"Här finns ju bara lobotomerade idioter!"

... det är henne har jag brås på.
Om ni någon gång undrar över mitt humör, menar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback