7

Så, Bellarus utmanade mig att skriva sju saker om mig själv. Och eftersom att jag förmodligen skulle springa naken över sergels torg bara för att Bella tyckte det var viktigt, så tänker jag göra detta med en klackspark.

1. Jag spelade fotboll i ett år när jag var yngre. När det var dags för vår första match satte jag mig ner i gräset brevid fotbollsplanen och slutade därefter komma på träningarna. Jag tyckte liksom att det blev för seriöst.

2. När jag gick i lågstadiet så önskade jag ofta att mitt namn var Maria.

3. Mitt första husdjur var en katt som hettre Sally. Hon dog i hjärnblödning. Många år senare skulle även min första fågel Putte dö av just hjärnblödning. Konstigt sammanträffande. RIP.

4. Min absoluta favoritlåt är Ted Gärdestad - Himlen är oskyldigt blå. Det ligger en magi i den som kopplar till min barndoms somrar där jag levt som lyckligast. När den låten spelas sjunger ofta hela familjen med.

5. Jag oroar mig ovanligt mycket för att få en blodpropp eller blodförgiftning.

6. Under högstadiet spenderade jag inte sällan flera timmar om dagen med att göra hemsidori HTML, jag hade även en webtidning som hette PETZ.

7. Sagan om ringen nörd i hjärtat. Har träffat Elijah Wood(Frodo), Sean Astin(Sam), Andy Serkis(Gollum, Deagol), John-Rhys Davies(Gimli) samt Craig Parker(Haldir) på sci-fi mässor i både Stockholm och Göteborg. Craig Parker var härligast. Elijah wood var inte i sitt esse.

There you go!
(Jag vill dessutom väldigt, väldigt gärna boka biljett till Lady Gaga när de släpps imorgonbitti. Ståplats i Globen längst fram vid scenen vore sinnessjukt ballt. Men jag skäms lite för det, bör tilläggas. Coolt folk ska inte lyssna på radiomusik. Dock så är det inte därför jag inte kommer att boka, utan för att biljetten kostar 700kr..)

Kommentarer
emmi säger:

skulle också vilja se henne live. pga showen, de 77 klädbytena och hunkarna som dansar bakom. 700 kr? jävlar i havet.

2010-03-05 | 15:08:32
Bloggadress: http://eyegasm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback