Shoppinglädje

Modebutiker i all ära, men det finns få butiker som ger mig sådant köpsug som vildmarksbutiker! Idag var jag på en nyöppning, förvisso en med rätt få erbjudanden, men med väldigt stora ytor och väldigt bra grejer. Jag vandrade omkring i en timme och bara kikade på alla roliga packsystem, reselakan, myggnät, vattentäta påsar, slitstarka skjortor, svinhajpade strumpor gjorda i specialull från Anderna och annat som gör att jag måste hålla hårt i kontantkortet och tänka på den avsedda budgeten.

Jag fattar inte vad det är som gör det, men jag vill ha allt som kan tänkas vara det minsta praktiskt för mig borta i djungeln. Slutligen så blev mitt inköp ett som var i högsta grad planerat - jag köpte äntligen mina kängor. De här skorna ska bära upp mig för berg, ta mig genom snåriga nationalparker, skydda mig från monsunregn och hålla tätt när jag står med lera upp till knäna på farmar i Taiwan. Modellen råkar heta just Borneo, men det var inte därför jag köpte dem, de var helt enkelt perfekta för mina ändamål.

Nu känns resan plötsligt ännu närmre.
Nästa vecka ska jag köpa den riktigt snygga djungelgröna kortärmade skjortan som ska få skydda mig ifrån myggor och mer avancerade insekter när jag är där. Annat på listan är myggnätt, toppenbra ryggsäck, slitstarka tunna handskar, biologiskt nedbrytbara tvättmedel, regnskydd, pannlampa, långärmad skjorta...

Outback Annika indeed. Och jag älskart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback