med en touch utav countdown...



Igår var det på datumet tre månader tills jag landar på Borneo.
Med tanke på att det var sisådär fem månader sedan jag bokade resan så känns det nu att det faktiskt närmar sig, och allting knyts samman i ett gyllene läge. Jag har tre månader kvar av det bästa i Sverige. Sommartider med vänner, ridturer, fester, lugn och ro. Sedan får jag en preview av höst och frisk luft med spröda löv innan jag vänder ryggen till allt och flyger iväg i luften med förväntan och nervositet i kroppen.

 Jag tänker knappt på att jag ska jobba väldigt mycket, för i efterhand är det inte det jag kommer komma ihåg från den här sommaren när jag sitter rengskogen och har lite hemlängtan. Jag kommer komma ihåg känslan av den här helgen, av dagar fullsmäckade med aktivitet och väl utnyttjade timmar.

Jag kanske inte tänker ropa ut någon officiell countdown, men jävlar hörrni. Snart.

Kommentarer
Linn säger:

Det var nästan lite Jesper-feeling på de där blogginlägget :D

2010-06-28 | 18:24:55
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/
Malin säger:

Borneo wow! massa filmscener spelas upp i ens huvud när man hör det. Vad är det för sorts jobb, någon sorts hjälporganisation? Jag hittar säkert svaret om jag läser lite mer i din blogg. Jag bara antog det eftersom jag hör verkligen hur du brinner för vår jord och jag tycker det är fantastiskt. Världen vore nog mycket bättre om det fanns mer vakna människor som du. Fasligt vacker är du också! men det kändes nästan onödigt att tillägga när jag läste att du var modell.



tack för din kommentar förresten, det var snällt av dig!

2010-06-29 | 00:40:00
Bloggadress: http://krumelurpillret.blogspot.com
Annika säger:

Linn: Haha det tar jag som en komplimang!



Malin: vad glad jag blev av din kommentar, så fint:D Jag kommer att jobba med världsnaturfonden samt lokala skolor, arbetet kommer att gälla trädplantering och orangutanger och att lära ut engelska till skolbarn i byar och stammar. Resan är i övrigt kombinerat äventyrs och volontär, så det blir en hel del påhitt också:) Klättra i berg, cykla mountainbike, forsränning och sådant.

Törs inte kalla mig själv för modell ännu hehe, tack så hemskt mycket för din fina komplimang!

2010-06-29 | 12:44:49
Angeliqa säger:

Vilken underbart fin häst du har! Är det en tinker?

2010-07-01 | 21:39:38
Bloggadress: http://sopnedkast.blogspot.com
Annika säger:

Angeliqa: Tack, det är inte min men jag rider den ibland. Och visst är det en tinker:D

2010-07-02 | 01:11:37
Angeliqa säger:

sv: vad roligt att du får rida den ibland! Jag hade en tinker förut, de är världens finaste hästar :)

2010-07-11 | 01:19:55
Bloggadress: http://sopnedkast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback