Imorgon är han dömd att dö


Foto: IRAN HUMAN RIGHTS


Artikel här.

För ett brott som han inte ens har begått.
För att girigheten kan bära själen,
eller för att fattigdomen äter upp den

Mohammadreza Haddadi

Jag önskar  dig att få vakna även dagen efter imorgon
Jag önskar dig en plats på jorden där du får sträcka ut dina armar
Jag önskar dig att inte bli straffad för ett samhällets misslyckande
Jag önskar att du får lura döden, i dess antagna form orättvisan

detta önskar jag dig
dagen till imorgon

Du har redan ifråntagits din ungdom
men till vilken nytta är ungdomen,
om man inte får växa ur den?

Jag kommer sörja dig om du dör i händerna på makmissbruket
och jag önskar att sorgen mynnar ut någonting större
en motivation som gör skillnad
Kanske inte för dig, medmänniska.
Kanske hinner vi inte ända fram till dig.

Idag är jag arg på regimen
Imorgon kanske ännu argare
Men jag lovar dig -
att jag är arg även dagen efter imorgon

Klicka här för att läsa mer utförligt samt agera.
Det finns en chans att dödsdomen skjuts upp och därmed undanröjer tiden alla ursäkter. Skicka iväg mail med följande text till personerna upplistade;

"I am urging the Iranian authorities to halt the execution of Mohammed Reza Haddid immidiately. His death sentence should be commuted. Not only because he did not commit the crime, but because Iran is a state party to the International Covenant on civil an political rights, and the Convention on the rights of the child, which prohibits the use of death penalty against people convicted of crimes committed under the age of 18."

Avsluta med erat namn.

Kommentarer
Isabella säger:

Riktigt bra inlägg Annika, riktigt bra.

2010-07-06 | 23:03:59
Bloggadress: http://cocaineblues.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback