Snörvel

Jag har en fundering.
Hur kommer det sig att folk så ogenerat kan sitta på t.ex tåget, eller för all del gå in i butiken, och helt ogenerat snyta sig öppet? För att sedan grundligt gräva sig i näsan en stund? Och sen stoppa ner den använda näsduken i jackfickan?

I get it, ibland måste man snyta sig i detta förkylningsblomstrande land.
Men här följer lite tips till allmäheten.

1. Vill ni snyta er så  försök åtminstone göra det diskret damnit.
2. Gräv inte i näsan framför folk.
3. SLÄNG DEN ANVÄNDA PAPPERSNÄSDUKEN FOR CRYING OUT LOUD.

En intressant sak att notera dessutom är att folk ofta spärrar upp ögonen efter de har snytit sig ungefär som att de är lite upprymda över händelsen.

Wierd.

Kommentarer
linn säger:

Asså OH MY GOD!!! Vet du hur många gånger jag har funderat på de den senaste månaden?!



SLÄNG DEN ANVÄNDA NÄSUKEN DAMNIT!! Själv blir jag typ generad om min mamma hör!

2010-01-11 | 22:04:13
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/
emmi säger:

HAHAHAHHAHHAHAHHAHAAH. älskar när folk hostar mig i ansiktet på jobbet. typ utan att ens hålla för. Host. Grattis. Eller stoppar ner snornäsa i teburken. Man typ Wtf.

2010-01-12 | 00:07:33
Bloggadress: http://eyegasm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback