Lite välbehövt


Ren luft i mina lungor!
Idag är den första dagen på för länge som jag känner mig inspirerad och vetgirig. Någonting har snurrat igång i huvudet och ända ner till magkänslan. Det är så löjligt skönt att plötsligt känna att jag kan göra så mycket, att jag inte alls står still. Att jag är påväg mot någonting, och att tålamodet som krävs är en nödvändighet.

Jag vill upptäcka hela kontinenter, träffa alla människor, se varenda hörn, tro på det goda i människor, lägga mig på torr mark, känna nya dofter, reta smaklökarna, gå barfota, lära mig nya språk, måla med alla färger, använda mina bara händer, få gyllenbruna kindben under solen, vandra ensam under stjärnhimlen, doppa fötterna i alla hav.

Den här känslan ska jag ta vara på och åtnjuta så långt jag kan.
Nya andetag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback