your average monday



Jag och Bella tog en spontankväll på stan, bara för att vi inte kände för en hemmakväll.
Vi åkte till söder och åt på Blå Porten, det blev cesarsallad för oss båda. Sedan så slog sig Dolph Lundgren ner vid grannbordet. Det var skoj, han är liksom lite osannolik. Han satt och pratade om att han var trött på att pressen ringde honom hela tiden nu angående Melodifestivalen, sen sa han någonting om Bert Karlsson. Why not liksom. Dolph är fucking enorm för övrigt. Och betydligt fräschare i verkligheten än på bild.

Sedan lämnade vi actionhjältar och skuttade vidare till little Persia där bartendern var ny så drinkarna tog så lång tid att det nästan var lite gulligt. Dessutom hade han aldrig gjort drinken jag beställde, så istället för att ge den i ett Martiniglas så fick jag den i enorm-size. Persia Love Gun, mums!

Jag uttryckte under kvällen en nufynnen entusiasm inför ordet Joystick, vi åt morotskaka, betedde oss som mofos på tåget, vi growlade, och vi observerade att det på SL's skyltar meddelades att det "F-n inte går några tåg mot södertälje C" vilket vi hellre tolkade som svordomen fan än förkortningen för närvarande.

Kvällen var gyllene.

Edit: Hittade en artikel i aftonbladet. Tydligen var det fotografer utanför restaurangen. Hahahahah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback