En nära-älgen upplevelse, och sengångare!


Min polare

Imorse när min mamma föreslog ett familjebesök till skansen var vi andra inte sena att haka på, mig behöver man inte övertala för det finns nämligen sengångare där! Sengångare är så sjukt roliga djur i sin blotta existens så ett tillfälle att få sig ett gott skratt var givet.

Det första jag möts utav är två stycken som ligger och sover. Efter att ha glott på dem en stund så trodde jag inte att det kunde överträffas, men det var faktiskt fel av mig. Vi vandrade ut ur terrariet för att gå och se på älgarna, och en älgherre stod och hängde rätt nära staketet. Jag gick fram och fick uppleva hur älgen lirkar ut huvudet med sina ståtliga horn genom staketet, och sträcker sig mot mig med mulen. Sedan stod den där och kelade med mig! Det var så sött så jag smäller av. Trots att den var närmre enorm så hade den sjukt snälla ögon och jag fick klappa på mule och klia lite i pannan. 

Djur får mig sannerligen att må bra. En utav vargarna stod länge och tittade på oss, har allitd upplevt dem som väldigt skygga så det var gött.

En lyckad dag på skansen. Jag åt pannkakor och drack varm choklad också, vilket bör tilläggas för att spä på mysfaktorn. Bilderna har lite kass kvalité dock, systemkameran fick vila idag så det var mobilen som ryckte in.


Sloth, sengångare. Den låg bara där på rygg och degade.


Väldigt nyfiken varg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback