Dog days are over


bild från ukfests.co.uk

“I want my music to sound like throwing yourself out of a tree, or off a tall building, or as if you’re being sucked down into the ocean and you can’t breathe,”

Jag ska se Florence+The Machine på Debaser nästa vecka, bokade ganska spontant efter att egentligen bara ha lyssnat ordentligt på en utav hennes låtar, underbara You've got the love. Lyssnar därför igenom albumet Lungs på spotify nu och min förälskelse i hennes röst och talang växer sig bara starkare. Hennes musik har en konstig effekt på mig, jag känner mig stark, glad och vemodig på samma gång.

Tracks som bör höras;
Dog Days Are Over
Rabbit Heart
Cosmic Love
You've got the love

There's a ghost in my mouth
And it talks in my sleep,
Wraps itself around my tongue,
As it softly speaks
then it walks, then it walks
then it walks with my legs


Efter att ha sett ett par inspelade framträdanden kan jag vara säker på att hon är grym live. Det kommer vara någonting speciellt att se henne och hennes röda kalufs träda fram i symbios med den där stämman.

Och hennes texter hörrni, hennes texter. De lyfter ur musiken ibland.

A falling star fell from your heart and landed in my eyes
I screamed aloud, as it tore through them, and now it's left me blind


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback