Felix




Vila i Frid lilla Felix♥

Han var grundorsaken till mitt förut väldigt stora fågelintresse.
Imorse tyckte jag att han var betydligt lugnare än vad han brukar och någon gång under dagen har han somnat in. Han har levt i min familj runt tio år men var kring 25 år gammal, vi vet inte exakt. Det var gammalt för en fågel i varje fall. När han kom till oss var han en förskrämd parakit som fick panik så fort någon gick in rummet, men under tiden med oss har han blivit trygg och fått både fruga och barn. Han hade det bra lilla Felix. Även om han aldrig var särskilt fäst vid människor kanske. Men jag tyckte i alla fall om honom.

Han dog frisk, gammal och med en hirskolv vid sin sida.
Tack för åren lilla du!


Kommentarer
Jenny säger:

<3 Fääääälixx

2010-08-10 | 22:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback