briljant tänkt, Teherans högsta domstol

Det här tycker jag är så otroligt sjukt.

Okej, vi tar det från början. Det är för det första tillräckligt sjukt att Sakineh Mohammadi Ashtiani är dömd att stenas tills hon dör. Anledningen är egentligen inte relevant i avseendet hurvida stening är rimligt eller inte, men hon har i alla fall anklagats för otrohet. Denna har hon även erkänt medan hon piskades blodig. Hon och hennes barn har, till skillnad från många andra som fallit offer för sinnessjuka regimer, lyckats få medial uppmärksamhet kring dödsdomen. Det skrivs listor och skickas mail från hela världen för att stoppa hennes avrättning.

Så läste jag idag i tidningen att Högsta Domstolen i Teheran nu har för avsikt att åtala Sakineh just för denna mediala uppmärsamhet hon lyckats uppbåda. Då tänker jag såhär: Vart kan de åtalen leda? Kan någonting möjligen vara mer bestialiskt än att långsamt stenas till sin egen död?

Bra tänkt! Istället för att ta er en funderare på varför detta har väckt sådan uppmärksamhet världen över så lägger ni kraften på att straffa vederbörande för att hon har skapat den. Det måste sticka i ögonen på er att kvinna höjer sin röst, i mina ögon sticker det att era röster fortfarande räknas. Att ni ens har möjligheten att andas så att ni lever tillräckligt för att uttala er - det sticker i mina ögon. Att ni står på den här jorden och tar plats med era överflödiga kroppar - det sticker i mina ögon.

Så om ni behagar göra vad världen vill; gå och dö och låt hennes liv fylla era tomrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback