Vad ska det bli av dig, oss

Dagens visdomsord torde sträcka sig längre än att man inte bör äta varm banan, men jag vill ändå förtydliga för er att det är en dålig idé. Det är helt enkelt inte försvarsbart att först värma upp en frukt som har den konsistensen, för att sedan dessutom dränka den i gräddig currysås.

Hör ni det?
Det är inte okej. Det blir inte gott.
Det är en otäck maträtt.

"Bananrätten" är ett utav de fenomen inom min familj som jag aldrig riktigt har lärt mig att älska. Jag äter hellre fläsk. Svål. Inälvsmat! Nej.. okej. Inte inälvsmat. Men ger ni mig varm banan så blir det hur som helst dålig stämning.

Detta får ni utav mig i skiftet till en kommande söndag, när tankarna faktiskt rör sig i behaglig takt i huvudet mitt. De trängs inte fullt lika agressivt som de ibland envisas med. Man skulle enkelt kunna säga att jag är nöjd. Jag är nöjd för att jag är stolt och jag har anledning att vara det, jag är nöjd för att jag kan vara det.

Och ni vet att det är inte unikt att älska. Att älska är vardagsmat, men till skillnad från bananrätten så tröttnar man inte. Det är inte heller unikt att bli älskad. Men det, kära vänner, är lyxmiddag med champagne. Och inte en enda varm banan i sikte.

Peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback