From everyone with lööööv

Jag har förresten kommit fram till någonting mycket enkelt.

Folk borde kramas mer. Jag vet inte om det är min nyfunna bohemådra som har fått för sig att sprida kärleken, men nu när jag sitter här och dricker te ur min kopp från sjuttiotalet, som föreställer vita duvor och röda hjärtan mot en murgrön siluett, så tycker jag det känns alldeles självklart.

Man borde ta varandras händer ibland. Klappa varandra lite på kinden.
Vi mår liksom bra utav det. Och det är helt gratis. Och jättetrevligt!
Från oss alla till oss alla.

Men tyvärr är det ju också så att i dagsläget, kanske särskilt i Sverige, tolkas fysisk kontakt. Så skulle jag typ ta någons hand på random skulle den personen förmodligen tänka något utav följande:

1(person är av manligt kön): Oh shit. Nu tror hon det är någonting mellan oss. Awkward.
2(manligt kön och upptagen): Vad gör hon!? Tänk om någon ser oss? AWKWARD.
3(tjejkompis): ..?
4(folk i allmänhet): Jävlar vad kalla händer hon har! Seriöst, lever hon?
5(om personen är Bella): Det är så mycket damp över Annika.
6(främmande man i medelåldern): SCORE!


Med det i åtanke så inser jag min filosofi som lite svår att ta i bruk.
Fast jag tror stenhårt på att man skulle må bättre av det!


Kommentarer
Marcus säger:

Jag tror också att vi skulle må bättre av att kramas mer å kindpussas mer.

Skulle man börja me de skulle nog vi svenskar inte uppfattas lika stela!

Jag e på !

2010-04-17 | 16:25:30
Linn säger:

Hahah klockrent! :D Så sant! Krama mera!

2010-04-18 | 11:07:10
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/
Johanna säger:

Mer rätt än så kan det inte bli.

Jag har tänkt på det många gånger men varje gång kommit fram till samma slutsats som dig. Det skulle bara tolkas fel om jag gick fram och kramade någon.

Men i teorin är det den bästa idén på länge! För vem blir inte lycklig av att få en spontan kram?

2010-04-18 | 11:53:15
Bloggadress: http://barahimlenserpa.blogg.se/
Annika säger:

Markus: Haha men då kör vi fransk hälsning med kindpussar på nästa fest!



Linn: menart!



Johanna: Jamen det är ju så himla enkelt. Man måste inte älska att bli sönderkramad hela tiden men man mår bättre med en arm om midjan liksom. Det är trevligt.

2010-04-18 | 14:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback