Inte optimalt


God stämning vid middagen


Igår var det alltså kräftskiva hemma hos Brush. Jag hade väldigt bråttom dit efter jobbet och brydde mig inte om att äta middag; jag var ju inte ens hungrig och tilltugg skulle finnas där. Problemet var bara att väl framme var jag inte det minsta hungrig heller så det blev en liten pajbit och bröd bara.

Kvällen fortskred, jag minns den ganska tydligt. Det var hattar, försök att få igång musik, lite sång, prat i köket.. men sen bjöds jag på hembränt tror jag. Och där kära vänner, slutar min kväll såvitt jag vet. Någons vars kväll dock fortsatte var min ädle Martin som var tvungen att släpa hem mig, och tydligen kunde jag knappt gå. Jag har extremt vaga minnen av att jag satt på marken nånstans. Han sa att han inte visste om jag skrattade eller grät, men tro mig, jag grät. Varför? Oklart.

Jag vet att förra festen här i huset var jag irriterad för att någon spydde på min uppfart, gissa vem som gjorde det igår? Yes, absolut. Jag spydde utanför min egen dörr. Jag hade dessutom inte med min väska med nycklarna i så Martin fick väcka mina föräldrar så att de skulle öppna. Min morgon idag inleddes med att jag fick cykla(kunde inte cykla rakt) hem till Brush och väcka hennes mamma för att få min väska. Hon frågade hur jag mådde idag, eftersom att hon hade mött oss på hemvägen.

Men det minns jag inte, precis som hela sista tiden igår.
Min slutsats är att det inte alls var värt det, jag siktade inte på det som blev. Snacka om att jag är en ídiot. Och om fyrtio ljuva minuter ska jag åka till mina farföräldrar i Örebro, jag som är rädd för att resa på mig för att hela min värld snurrar ograciöst.

Åh fyfan. Jag  vaknade upp imorse med en kapsyl i sängen.

Kommentarer
Tebrand säger:

Äh vafan, sånt händer även den bäste. Så länge du hängde med så va du en tillgång på festen. Det e bara att komma igen! Men glöm inte hatten ;) !

2009-09-27 | 21:21:11
Annika säger:

Hahah, jag älskar hur du lackade ur när jag tog din hatt. Fast du lackade ju ur på ett snällt sätt i alla fall, även om jag fick finna mig med en rutten keps..

2009-09-27 | 22:46:13
Bloggadress: http://nobigfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback