I'm folded, and unfolded.

Solens värmande strålar mellan de vindar som rusar förbi, i den friskaste luften jag vet. Att fnittrandes hoppa upp på din rygg så du måste bära mig en stund, som om jag vore tio år igen. Slå oss ned på en daggvåt parkbänk för att äta kanelbullar. Vandra planlöst mellan husen, växlandes mellan seriösa ord och skämtandes sådär som vi aldrig tröttnar på.

Idag började så himla bra för mig. Jag har fått ett lugn jag behövde just nu. Nu kan jag vidare bearbeta mig själv och mitt sätt att hantera och läsa av olika situationer.

Vi är liksom produkter som är under ständig utveckling, hela våra liv. Det känns som att det finns någon slags mall som förespråkar ett ideal vi kämpar mot att uppnå. Att bli så bra som vi kan bli. För vissa människor ligger fokusen om att ett perfekt yttre ska leda till tillfredställelse, medan andra kanske lägger all sin ansträning på studier och att bli välutbildade. Jag tror vi ska lägga vår fokus på att så bra som möjligt utnyttja de egenskaper som vi har, utan att för den delen ta in för mycket utav det omvärlden kräver utav oss. Att hitt en balans i vad vi kan kräva utav oss själva inom sunda ramar.

Jag tror att alla kan vara nöjda med sig själva dels genom att låta oss ha ett utrymme. Ett utrymme att inte alltid handla perfekt, att inte alltid lyckas, att inte alltid känna oss attraktiva. Ett utrymme där vi faktiskt har möjligheten att tänka att det gör ingenting. Att rycka på axlarna. Det är klart att vi måste få misslyckas ibland, hur ska vi annars veta när vi gjort rätt?

Jag kanske har låtit mina tankebanor rusa iväg i helt fel riktning, men nu har det löst sig. Jag ska försöka utnyttja att jag vet lite bättre nu hur jag bör resonera i framtiden.

Vikten av våra egna begränsningar. Alla har begränsningar, det är inte negativt. Alla kan inte bli vetenskapsmän, vem som helst kan inte tränas till en dansare i världsklass. När vi hittar det som passar oss bäst mår vi nog som bäst, då vi kan vara nöjda med vilken nivå vi än presterar på. ¨

Colorblind - Counting Crows


Kommentarer
sanne säger:

Fint och klokt skrivit...

2009-09-30 | 01:31:18
Bloggadress: http://sanneandstuff.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback