Supermodell400, Ambassadeur, Joachim Garraud


Bild från stureplan.se

Så, dags att berätta om min spännade fredag!
Efter några timmar på jobbet med mycket Red Bull och peppning inför en helkväll så bar det av till Bella för en vinare och lite sallad på ett lager - otroligt mysigt och som vanligt rann vi iväg i spårade konversationer. Vi klädde upp oss inför kvällen och gjorde vårat bästa för att se fashionabla ut genom det rödlätta fnittret.

Väl på Kungsgatan såg vi en "Supermodell400" bil utanför en klubb och mycket riktigt - vi hade kommit rätt. Dessutom stod H&M's herrmodell för höstkollektionen bakom oss, och jag fann detta jättespännande utav oklar anledning. Inne på klubben fick vi varsin goodiebagbiljett och fotograferades lite snabbt, sen klev vi in i lokalen och fick varsitt glas vin. Nu får ni inte tro att det var så sofistikerast för mig och Bella som jag får det att låta, vi stod bland vimlet av fint mingelfolk och pratade om sådant som är x-rated i denna blogg. Det var oerhört gemyligt. Sen var det modeshow med finalisterna i den tävling som hela eventet kretsade kring - jakten på Stockholmsgruppen Cosmetics nya ansikte.
Vad kan jag säga? En tjej var så tunn att jag trodde hon skulle bryta benet när hon snubblade till. Modellbranschen är helt störd och min plats på agenturens People avdelning har aldrig känts så attraktiv förut. Jag behöver inte gå ner i vikt för att få jobb.
Om man nu kan bortse från aneroxiaidealet så var själva konceptet med modeshow i sig jättekul att få uppleva. Därefter blev vinnaren i tävligen utsett, ett blont spektakel som säkert har superpotentiall för hon var vacker och hade en tuff stil.

Sen byttes människorna i lokalen ut under ett par timmar, från dansande modemänniskor till konstiga fransmän till schtekigare VIP:are som drack champagne och såg ut att ha en himla frän kväll. Jag och Bella satt seriöst i en timme och bara tittade på alla olika människor och stilar, det var riktigt nice!

Klockan 01 så klev nattens huvudattaktion upp på scen, Joachim Garraud. Och jag fick min Housemusik, jag fick basen jag älskar, de sköna mixarna och en släng hitlåtar. Joachim var dessutom en oerhört glad och härlig kille som kastade konfetti och viftade med "We love Sweden" t-shirts samt spelade smoke on the water introt på synth med brett leende och svettig panna.

Jag säger bara MOTHER FUCKER HOUSE MUSIC.

Jag vill tacka Stockholmsgruppen som bjöd mig, väktaren för att han var så trevlig, Joachim för att han lät mig dansa, Katrin för min goodiebag, Bella för att hon gjorde min kväll och mina klackskor för miraklet att jag inte ramlade och slog ihjäl mig.

En riktigt, riktigt bra kväll i oktobermörkret.


Pepp innan! (Jag ej ombytt)


döfödda försök att visa kläderna


Modeshow


En vinnare utses


Jag gör en Tyra  "smile with your eyes"


Posing by the balloooons


Joachim Garraud med synthen


The bags efterråt och ont i fötterna efter danseeeen

P.S Den lilla stekjäveln som höll fast mig på dansgolvet: Jag önskar dig genuin smärta i pungen. Tihi. D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback