Le tigre du Suedé (?)

Det är besynnerliga miljöer man rör sig i när man vidrör modellbranschen, stämningen är alltid så tyst och städad. Idag var inget undantag och jag klampade in och gav antagligen ett ganska mjäkigt första intryck - var osäker på om jag hade kommit rätt så jag såg mest förvirrad och korkad ut.

Menmen, slog mig ned vid en tjej jag kände igen från Top Models första säsong här i Sverige. Hon lär ju ha sett på mig att jag var en liten newbie i branschen. Vi och två manliga modeller satt i studion vid ett väldukat fikabord och åt absolut ingenting för att det kändes onaturligt. Tystnad rådde.
Efter några minuter var det tjejens tur och de gav henne plaggen som skulle provas, hon fick byta om och en snabb fotografering genomfördes innan det var min tur. Det kändes genast bättre när jag hade sett hur det gick till innan jag ombads göra samma sak. Att det är oerhört besynnerligt att byta om framför totala främlingar insåg jag när det var min tur, men det sköna var att ingen brydde sig ett jota.

Först hade jag på mig en grå pennkjol med tillhörande kavaj och vit blus, sedan enbart blusen och ett par kritstrecksrandiga byxor. Kläderna var himla eleganta men jag kände inte att de var klockrena på mig, för jag är inte speciellt elegant. I mean come on, det är mig vi talar om. Dock satt de bra och fotona blev säkert fina.

Nu är det bara att vänta och se.
Intressant upplevelse i vilket fall.

Kommentarer
Jenny säger:

weeeeeeeey!

2009-11-04 | 19:31:34
Linn säger:

Wooow. nya carro på g! :D

2009-11-04 | 22:13:57
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback