Glasses n' lenses

Jag är osmidig på flera sätt, men en utav mina senaste bedrifter är sår på hornhinnorna. Det här innebär helt enkelt att användandet utav linser blir klart begränsat då det svider så in i helvete att ha dem på sig. Självklart är det vktigt att låta hornhinnan reparera sig själv, vilket tar ungefär fyra dagar. Men jag trivs inte i glasögon. Dessutom måste jag kunna ha solglasögon i solskenet jag kommer få njuta av i Tunisien från och med tisdag.

Det som stör mig främst med mina synfel är det faktum att jag inte ser ut som mig själv i glasögon. Jag ser konstig ut, ögonen ser mindre ut pga mina tjocka glas, och bågarna tar över resten av ansiktet. Man ser helt enkelt inte mig, man ser ett par glasögon på en lång kropp.

Men linser ska ni veta, är dyrt. Nu behöver jag linser som är bättre för mina ögon och det kommer bli en rejäl prisökning. Ju sämre ögon desto dyrare linser, jag får betala för att jag är sämst. 

Buhu, det är absolut inte synd om mig. Men jag hade gärna varit utan synfel. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback