Ursäkta, du har en död björn på huvudet

Idag när jag kom ut i butiken efter en visit på lagret så möttes jag av en två meter lång man. Han hade en helt grotesk pälsmössa på huvudet och betraktade mig i en liten stund. När jag sedan log lite försiktigt så delade han med sig av vad han tänkte på.
"Du ser trött ut. Du får sluta vara uppe och röja hela nätterna"

Ute och röja? Om det vore så väl. Jag ligger uppe och ser på repriser inpå natten, tills jag blir alldeles trött i ögonen och stänger av TV:n. Men fasiken, jag har i alla fall inte barn. Han yttrade med stor uppgivenhet att han minsann inte fått någon sömn de senaste fyra åren.

Så.. nackdel: Jag ser så sliten ut som jag känner mig.
Fördel: Jag har ingen skrikande fyraåring i min säng.

Slående insikter!

Kommentarer
Jenny säger:

Han har en skruv lös.

2009-12-18 | 21:05:06
Linn säger:

Du skulle sagt typ 'Men VAH!? Påverkar mina sömntimmar hur trött jag är på dagen!? OHMY varför har ingen berättat de!?'

Hihi!

Dumt påsåtende - dumt svar :)

2009-12-20 | 00:08:42
emmi säger:

fick höra exakt samma sak idag av en stamkund som driver på ens bekostnad för att vara rolig. Kvällen innan hade jag gått och lagt mig tidigt för att orka jobba. LAGOM kul. Vissa människor mår bra av att "trycka ner" andra. Förstår inte charmen.

2009-12-20 | 20:59:58
Bloggadress: http://eyegasm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback