Surprise!

Efter åtta år som ifrågasatt vegetarian (varför äter du inte kött? skulle du inte äta en gris om du höll på att svälta? du vet att fiskar också har känslor? vaaa, har du inte ätit på donken på åtta år? vad fan lever du på? minns du hur ko smakar? tänk dig en biffig stek!), så är det dags att för hälsans skull försöka börja äta kött igen.

Jag har, no joke, levt på vitt bröd med ost samt dinkelpasta med vegobullar i flera veckor nu. Ingen sallad, alltid mikrovärmt. Jag har inte lust att äta, ork att laga mat brukar jag bara ha när jag är riktigt glad. Detta i kombination med benskadan som gör att jag inte får träna samt det faktum att jag småäter choklad hela dagarna har fått mig att inse att jag missköter mig ganska rejält.
Dels tynar jag sakta bort, dels har jag säkert vitaminbrist.

Sen att jag tycker kött är äckligt får jag väl försöka glömma bort med mängder utav sås och krydda såhär i början. Det är lika bra att jag vänjer kroppen innan jag förhoppningsvis lämnar landet.

Meatchallange 2010 here I come!

(Med miljö och hälsa i åtanke tänker jag dock bara äta kött 3-4 dagar i veckan.)


Kommentarer
Flemman säger:

:O Det har ar ju bara sjukt, men hoppas du klarar det ;P Lova att ta bilder pa forsta donkenburgarn pa atta ar ;) Riktigt smaskiga actionbilder nar du tuggar i dig den med ett brett leende pa lapparna ;)

2009-12-04 | 17:24:50
Bloggadress: http://asienaway.blogg.se/
Annika säger:

Hahaha är du chockerad? vi får se hur det här går.. det blir en utmaning! och jag lovar att om kamera finns tillgängligt vid nästa donkenbesök blir du den första att se det exlusiva bildbeviset;)

2009-12-04 | 20:06:58
Bloggadress: http://nobigfish.blogg.se/
Linn säger:

Oj! Men du tänker nog rätt. Man måste ju ta hand om sig också. Lycka till :)

2009-12-05 | 10:40:47
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback