Dagens bedrift

Så, vilken är dagens största bedrift?
Kan det ha varit det faktum att jag röjde lite på vårat proppfulla lager?
Att jag sprungit och promenerat i 13cm klackar?
Att jag varit ett sympatiskt solsken mot kunderna?
Att jag inte tagit illa upp av dryga människor?
Att jag handlat generösa julklappar?

Nej, allt detta kan slänga sig i väggen.
Dagens största bedrift är garanterat att jag skar mig på en kartongbit såpass djupt att det fortfarande blöder nu, sex-sju timmar senare. Dessutom till den grad att en kund sprang iväg och hämtade bandage i en grannbutik eftersom att två plåster och en plasthandske inte hjälpte. Dessutom fick en annan kund hjälpa mig stoppa blodflödet.

Att jobba enhänt 1½ timme i en kaffehandel, det ser jag som en bedrift.
Sitter här och betraktar hur ett så till synes litet jack i knogarna kan orsaka så mycket besvär.

Over and out.


Kommentarer
Linn säger:

Wow, imponerande.



Jag fattar inte vad det är som gör att såfort luciadagens sista minut är över så blir varenda julklappsletare en jävla bitch. Fan är grejen? De är ju inte en chock att hela landet ska handla julkappar nu liksom. Det händer faktiskt varje år, bara att var beredd!

2009-12-16 | 12:29:55
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback