And off they go

Nu sticker större delen av inre vänskapskretsen mot Universitetstider och veckor utan nollning och studentliv. Det känns helt makalöst svinkonstigt to be honest. När blev vi vuxna? Var jag borta den dagen?
Jag undrar hur långt de har kommit när jag börjar. Folk kommer ju dessutom sikta mot utlandsstudier så det närmsta typ, fem åren blir en blanding av olika destinationer och bostäder. Jag hoppas verkligen med hela mig att alla kommer hålla ihop ändå.

Skolmässig har jag haft huvudet i Uppsala hela tiden men it breaks my heart att jag antagligen kommer få flytta längre. För Uppsalas miljölinjer är i huvudsak civilingenjörsrelaterade. Ärligt talat verkar Uppsala som den perfekta staden annars så det känns fanemej sorgligt. Här ska granskas utbildningar...

En del nytta är på gång i mitt lite ostrukturerade liv anyways. Jag börjar jobba på allvar i helgen, jag har anmält mig till högskoleprovet, jag har kollat upp en lämplig spanskakurs och i dagarna är det dags att äntligen se vilket snitt jag har. Jag har undvikit mitt snitt hela året, men nu inför högskoleprovet är det vettigt att ha koll på vad jag vill överträffa.
Nu börjar allvaret och det ska faktiskt bli riktigt skönt. Jag tänker fortfarande ut och resa, men jag kan ju göra konstruktiva saker samtidigt.

Sounds good. Nu är det läge att njuta av det som kan vara Stockholms sista soldag den här sommaren enligt prognoser. Yikes. Och ikväll blir det middag med min most precious Bella.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback