Torkad frukt blir min räddning


Jag är trött och passar på att utnyttja skolans Wifi. Har suttit ett par timmar nu under eftermiddagen och kollat på youtubeklipp, försöker streama lite från svensk TV också för att hänga med i de aktuella politiska debatterna. När blev jag så förbaskat seriös..?

Käkar torkad frukt som en dåre. Den är godare här än hemma, jag gissar att socker är orsaken... HEHE. I alla fall, ska ha tre intervjuer om en timme och sedan måste jag transkribera totalt 5 stycken denna kväll. Det är minst sagt en alldeles för stor arbetsbelastning en kväll när man har varit i skolan hela dagen, men nu är det bara den här helgen som gäller den är det två veckor tills slutexaminationerna börjar och man kan studera i hysad lugn och ro.

Vad kan jag ge er för spännande information så att ni ska känna att det var värt att läsa mitt ANDRA inlägg för dagen om min studiebelastning? Pja... Kanske ska till Namibia en sväng i Juni om allt går väl? Det är ju spännande, om än fortfarande i planeringsstadiet. Det kan ni ju glädjas över..

Jaha, vad ska ni göra i helgen? Något trevligt, hoppas jag.
Min plan blir att börja lördagen med ett Zumbapass (mitt första någonsin, exalterande) för att få liten energikick till resten utav helgens skriverier och analyser. Ska analysera mitt HIV projekt där jag försöker undersöka om kvinnor utsätter sig i högre risk pga patriarkatet (complext), skriva ett sociologiarbete om gangsterism och sedan bli expert på nya demokratier, underutvecklade stater och Mexico. På måndag ska jag bli professionel odräglig latmask.,




Kommentarer
Tess säger:

Hoppas transkriberingen gick bra! I veckan har jag gjort samma, tre stycken intervjuer á 45 min. På grov smålänska... heheheh. värdelöst.

Svar: Hahaha... jag hade fem intervjuer på 5-8 minuter så det var ändå lindrigt och gick ganska smidigt. Nu ska jag skriva hela arbetet+1000 ord i ett annat arbete+repetera inför politikprov och allt detta på12 ljuvliga timmar:) ack livet.. esn har jag inga mer inlämningar alls:D
Annika

2014-05-18 | 10:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback