Livet på en pinne

 
När jag skrev rubriken "livet på en pinne" så såg jag att jag har använt den förut. skön rubrik är det ju inte men den får stå kvar för att symbolisera denna dag! Jag har nämligen känt mig mycket positiv trots att jag inte kunde somna förren sex imorse och är ganska, så att säga, sömnberövad (sovit runt fyra timmar per natt nu tre nätter i rad, min kropp tycker inte att den hårda madrassen och kudden är så kul längre..).
Men idag har varit toppen. Det  har varit varmt och skönt, jag har träffat vänner, genomfört två av fyra intervjuer till mitt HIV projekt och dessutom är en resa i planeringsstadiet som förmodligen blir av sista veckan innan jag åker hem. Inser nu att dessa drygt sex veckor som kvarstår kommer att RUSA förbi och jag vet ju att det är mycket hemma som kommer göra att jag längtar tillbaks hit så jag ska nu gå in i min "njuta av var dag" fas. Får se hur konsekvent jag blir med det, kan ju hända att jag får någre mindre utbrott om jag känner mig själv.. heh.

Måhända att jag har mycket att göra men idag känner jag mig inte stressad över detta. Bara.. ja, jag vet inte, som att allt ordnar sig ändå. Arbetet kommer ju att bli gjort. Och efter måndag så får jag ta ett par sovmorgnar och starta om med ny energi inför sista månaden. Jag tror att mitt lugn ligger i det faktum att jag skrev två stora uppsatser på väldigt kort tid, fast det kändes som ett oöverkomligt mål när jag skulle sätta igång. Jag blir så stolt över mig själv när jag lyckas bryta igenom mina koncentrationssvårigheter och bara sätter igång.

Notera för övrigt att jag har börjat använda örhängen nu! Jag har ju gått omkring med det paret som jag fick samma dag piercade mig och dessa har jag väl tyckt varit rätt fula, men nu har öronen läkt såpass att jag kan börja byta. Detta är jag opropertionerligt glad över. 

Nu ska jag transkribera två intervjuer, sammanfatta tre kapitel i politiken samt läsa 80 sidor om Gangsterkulturen här i Sydafrika. En redig studieonsdag med andra ord. 

Kommentarer
elin säger:

HAR DU HÅL I ÖRONEN! ??

Svar: Skaffade det för... MINST sex veckor sedan:D
Annika

2014-05-14 | 19:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback