En lördag med sköna vibbar


Sitter i bibliotekscafét. Tyvärr stänger de redan vid två här idag, men jag gör vad som helst för att inte sitta hemma en hel dag i grottan. Dessutom har hyresvärdarna en babyshower i trädgården idag, och det är rejält med folk så jag och Ronja kan inte direkt sitta ute i solen och studera som vi brukar under helgerna. Ett kul sidospår är att de har typ sex anställda på ett café som har hur lite kunder som helst..

Idag är det en sån där Öppet Hus dag på skolan, mängder med människor och stånd där folk som representerar alltifrån hostel, program och företag står och jiddrar med ivriga besökare. Jag har alltid tyckt om såna här dagar väldigt mycket, det är lite smörgåsbordskänsla när man vandrar runt och ser vad skolan har att erbjuda. Det är knappast så att jag tänker engegera mig i någonting men jag bara gillar stämningen. Mängder med folk går omkring och överväger om de ska börja studera just här och jag har lust att brista ut och säga "jag studerar redan här, tjiho!!". För någonstans så är jag stolt över att just jag är just här och får studera på ett Universitet i detta land. Jag begriper att jag ofta är negativ och kritisk här i bloggen, men den är ju en reflektion av mina tankar och jag blir sådan när jag befinner mig i en miljö som känns delsvis otrygg och främmande. Men jag hade inte velat ha det annorlunda, det är här jag ska befinna mig just nu och jag kommer alltid vara glad att jag åkte hit och att jag gjorde vad jag kunde för att begripa mig på det här samhället. 

I ALLA FALL, min poäng är den här dagen har så att säga "sköna vibbar". Det behövs efter igår, då jag fick höra helt absurda kommentarer gällande rasfrågan här nere. Idag försöker jag koppla bort detta och fokusera på studierna och det som är fint. T.ex att solen skiner, att snart är skolhelvetet över, ikväll är det X-factor på TV och jag ska träna senare.

Nu ska jag lyssna på James Arthur och skriva makalöst mycket om valsystemet i USA, Ryssland och Indien..

Lite bilder ifrån skolan idag: 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback