Diskussioner på Sociologilektionen

Idag var ämnet Sociala problem. Lärarinnan inledde med att visa ett ämne på tavlan och be oss räcka upp handen om vi ansåg att det var ett socialt problem. I ett klassrum med 150 pers var det typ.. ett tiotal som tyckte våldtäckt var det. Fast det sker en våldtäckt var 6:e sekund i Sydafrika.

Sedan var det intressant hur förskräckt lärarinnan brev när en kille påstod att skilsmässa inte var ett problem, eftersom att det är ett eget val. Lärarinnan själv argumenterade för vikten utav en "family unit" och tyckte det var helt aburt att en kristen elev kunde sitta där och argumentera för valet att göra det som känns bäst själv. Dessutom hävdade hon bestämt att incest bara sker i lägre klasser, inte överklassen. Undrar hur hon vet det.. Är man rik kan man ju inte göra sjuka saker, det vet ju alla:)

Intressanta diskussioner men man tappar liksom hatten lite?
Idag fick jag veta att vi har ännu mer till provet nästa vecka än vad jag trott innan så jag vet fan inte hur detta ska gå till? Sitter med Historian nu och känner mig bara.. extremt omotiverad och har låg energi. Wouter smsade just och bjöd in mig till en Belgisk högtid ikväll, kanske man muntra upp mitt i denna hets?

Imorgon är det val här förresten. Skriver ett inlägg om det senare eller imorgon, tänkte det kanske kan vara intressant att uppdatera er och mig själv om det politiska läget här. Det är verkligen ingen picknick och jag tror att det kan bli rörigt. 

an inte




Kommentarer
Tess säger:

Hahah älskar att läraren är så "objektiv".

Svar: Hon tenderar vara det..:P
Annika

2014-05-18 | 10:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback