post-blindtarmsoperation tankar

Nu var det en och en halv vecka sedan jag opererades och smärtan i magen är nästintill helt borta. Det som gör ont nu är när kläderna skaver mot operationssåren - eller när jag bär för tungt. Men det är fortfarande så att jag inte riktigt kan bekanta mig med tanken på att främlingar har varit i min kropp och tagit ut någonting. Det känns oerhört äckligt. '

Samtidigt är det väldigt häftigt hur små ärren blir efter en titthålsoperation - förväntade mig en scen ur alien igår när jag skulle ta bort mina plåster som suttit där sedan operationen. Riktigt så illa blev det ju inte. Även om jag tycker det är vidrigt att titta på min mage just nu. Det får nog gå några veckor innan jag accepterar min nya "någon har använt skalpeller på mig"-look. 

On the plus side så behöver jag ju aldrig mer oroa mig för att få en inflammation i blindtarmen på en torsdagskväll. Japp. Så kan det gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback