silver linings playbook

Ganska udda: Idag har min blogg visats hela 92 gånger men har enbart haft tre unika besökare. Någon vill VERKLIGEN att jag ska uppdatera. Jistanes. Jag är en hard working woman vad tror ni jag har tid att sitta här hela dagarna? 

Nej, men allvarligt, det har jag. Jag har tid. /NoLife_89



ANYWAY: Igår var jag på bio med bullis och såg Silver linings playbook. Eller Du gör mig galen som den svenska titeln är. Jag hade höga förväntningar. Jag är nämligen überförtjust i både Jennifer Lawrence och Bradley Cooper, plus att jag hade hört att denna film skulle beröra. 


Och jag tycker verkligen att den var toppen. Jag kände allt ifrån sorg, glädje, nervositet, oro och medlidande under dessa drygt två filmatiserade timmar. Det var faktiskt mycket som var helt oväntat. Extremt ointressant filmrecension känner jag? Lite mer djupsinnigt kan man väl säga att jag under filmen analyserade karaktärernas beteenden helt fel flera gånger i följd. Den röda tråden kanske inte var särskilt svår att lista ut, men mycket oförutsägbart skedde på vägen dit. Inte helt ovänat så känns mitt behov att åka till USA ännu starkare nu, inte för att filmen bjöd på några vackra byer över huvud taget, men för att jag är så nyfiken på denna nation jag ännu än har satt min fot på. Trots alla hundratals timmar jag har sett filmer därifrån. Nästan lite stört. 

Se den se den se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback