a slight update



Ser fantastiskt mycket fram emot denna helg. Varför får ni inte veta.
Ha-ha-ha. Och så vidare.

Idag så finlirade vi på ett grupparbete, jag och lite camratos från klassen.
Det handlar alltså om rasism. Vad är rasism? Hur kom det tilll? Varför är vissa utseenden och kulturer särskilt utsatta?

Otroligt egentligen hur lite man vet om sådana välkända begrepp. Man har använt dem hela livet, uttalat sig om dem. Men inte vet man hur de kom till eller varför.

Sitter här och lyssnar på min puckogrannars äckliga basgång och njuter utav att veta att jag skickade in klagomål till hyresvärden igår. Inte för att det gör mig särskilt mycket mer okej med att störas hela den här kvällen också, men en viss tröst tillför det ju.

Vet inte om jag ens tar med mig datorn i helgen.
We shall see. Ha det fantastic, peeps!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback