en stund före sovdags



Kommer in i självporträtts-faser ibland. Tar massa bilder på mig själv sedan redigerar jag dem simpelt och jämför resultaten. Jag vet ej fan varför jag sysslar med det, just nu förmodar jag att det är ett resultat av att göra vad som helst förutom att tänka på hur katastrofalt ofokuserad jag har varit under hela den här kursen.

Det stör mig verkligen. Jag vet inte hur jag kommer ligga till vid inlämningen på torsdag, men det kommer ju knappast att lösas utav sig självt.

Demokrati är intressant. Jag tror på ämnet i min uppsats. Men det är min första uppsats på akademisk nivå, och jag är nervös. Jag vet att jag vill, jag vet att jag kan, jag vet att jag trivs bra med den här linjen jag har valt än så länge. Det känns ohyggligt relevant att vara medveten om hur världen ser ut.

Men det betyder inte att det kommer vara lätt att studera.
Resultatet i min tidigare kurs betyder inte heller att det kommer gå bra för mig i alla andra kurser, vissa kräver en ansträngning som jag absolut inte är van vid. Jag har rest och jobbat och lattjat i tre år, och inte ens på gymnasiet var jag särskilt överansträngd mer än i väldigt koncentrerade perioder.

En utmaning.
Detta är verkligen en utmaning.





Kommentarer
Liiitza säger:

Lycka till!!



SV: Oj, är det sant?? :o Jäklar...

Ja, jag hoppas att smärtan går över snart.. Det gör inte lika ont längre antar jag...

Tack för din kommentar!



P.S. Du är grymt vacker!

2011-10-26 | 01:07:14
Bloggadress: http://www.liiitza.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback