yes, very smart, puckhoe


Foto: Okänd. Någon i helikopter. Sluta fråga.

Min pappa har varit rätt noga med att påminna om att jag ska dubbelkolla hurvida det behövs visum när en Svensk ska bo i Taiwan lite längre perioder.

Jag vet inte alls varför jag;

1) Inte lytt hans råd tidigare.
2) Trott mig veta att det inte skulle behövas
3) Ens tänkt att det inte skulle behövas. Rent logiskt borde man väl behöva jiddra med sånt när man kanske ska vandra runt på Taiwanesisk mark under flera månader.

Men ikväll så dubbelkollade jag vad som gäller.
Tydligen så skulle jag om jag nu landat i ovisshet den 21a november ha fått bita i ett citronsurt äpple och acceptera att bara få stanna en månad, om jag då dessutom var villig att boka avresebiljett samtidigt. Nu kan jag istället bara hoppas att det inte är några problem att ordna så att jag kan stanna längre och utan bokat avresedatum.

Problematik
1) Taiwan är inte ett erkänt land enligt UD. Så det finns ingen ambassad att prata med.
2) Jag vet inte hur länge jag kan tänkas vilja stanna..
3) ...alltså blir det tokjobbigt om de kräver att jag bestämmer avresedatum också. Tanken är ju att jag ska stanna så länge jag trivs. Det är OK om jag vet att detta får gälla i max tre månader, värre är det om jag vet att det måste gälla tre månader.
4) Jag kommer troligtvis inte beviljas visum, då jag har flera narkotikabrott i mitt register samt att jag är aktiv i Kinesiska kommunistföreningar.

Vänta nu - va?
Nej det stämmer förstås inte. KIDDING!!

Det ska säkert gå jättebra om jag nu lyckas få kontakt med någon som kan vart jag ska vända mig. Ehhhrr jag blir nervös av sånt här. Fast det är å andra sidan rätt onödigt, med tanke på att min plan B är att åka till Thailand och ta dykcert istället.

Living the hard life.

Countdown till destination Borneo: 17 dagar


Kommentarer
Brush säger:

hahahha det kommer gå fint =)

2010-09-09 | 23:37:28
Linn säger:

Hahahhahah!

Om du är där en månad så är du ändå där ganska så exakt en månad mer än om du inte åker dit alls. Så det är ju en vinst i sig liksom!

2010-09-12 | 14:37:37
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback