En inspirerande chokladsmet..

Idag så fuckade både kyldisken för pralinerna samt butikens air-conditioner ur, så min chef fick nöjet att bemöta 15kg praliner och 120 tryffelaskar smälta till en smet när hon öppnade idag. Och det var 28 grader i själva butiken. Osäljbar chokladsmet, yes baby.

 Därför har jag under dagen fått bemöta elektriker och kylreparatörer (alla var ypperligt trevliga män i sina bättre år). Och jag blev inspirerad! Började fråga dem hur saker och ting fungerade, varför de gjorde som de gjorde, vad jag själv skulle kunna göra ifall problem uppstod igen. Klurade på hur man rent logiskt kan göra på egen hand ifall man misstänker att saker går sönder.

Vill kunna!
Som jag sa till Flemman häromdagen också, jag vill bygga en stol.
Jag vill helt seriöst ställa mig i garaget och snickra ihop en ful men användbar stol, och när jag väl har klarat av det så vill jag finlira och lära mig hur man arbetar snyggt. Händig is the way to go. Jag vill inte växa upp och bli en person som alltid måste ringa folk för att lösa problem som egentlgen inte är så svåra bara man har lite grundkunskaper.

Over and out, BABY SHOOOUT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback